101122

Här kommer några bilder från igår, var väldigt mörkt när jag tog bilderna så blev bara ögonbilder. Håller på att förbereda lite här hemma, ska åka bort i helgen och tänkte även hinna ordna lite med bloggen så att det ploppar upp lite tidsinställda inlägg när jag är iväg, tycker det är jobbigt att blogga ifrån andras datorer men är ju kanon att man nu kan tidsinställa inläggen, då kan jag se till att ni har lite att kolla på i helgen.


(Ursäkta mina tre hårstrån som ville vara med på bild, jag var helt enkelt för lat för att redigera bort dem i efterhand)



Hightechlighter Space (Make up Store) som svart bas för skuggorna
Blush Metal Cherry (Make up Store) på 2/3 av ögonlocket
Microshadow Dita (Make up Store) på den yttre delen av locket och upp i glodblinjen
Beautymarked (mac) i globlinjen för extra markering
Microshadow Sibiria (Make up Store) som highlight
Studio liner (Oriflame) som tunn eyeliner med liten vinge
Eye kohl smolder (mac) på slemhinnan
En blandning av Metal Cherry, Dita och Beautymarked ligger även under ögat
Absolute Hi-Tech Mascara (Deborah)
Tri Brow Color (Make up Store) samtliga tre skuggor används



Jag gillar verkligen att förändra skuggorna med en mörkare bas, och Metal Cherry är en fantastisk färg och den blev även jättefin med den svarta basen.
Jag kände mig verkligen höstig med den här sminkningen så kanske gjorde jag den några veckor för sent, hade kanske passat ypperligt när löven var i samma färg, men jag är inte så kinkig med färgmatchning med årstiderna även om jag självklart ändå dras mot pasteller på våren och mörkare murrigare färgen på hösten.

Till sist får ni även en bild tagen utan blixt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0