FOTD med Spruce

Idag är det en sådan där lugn dag, jag ska mestadels vara ute och städa och fixa en massa så blev en snabb sminkning innan jag åker iväg och handlar lite. Tror dessutom det är bland de första gångerna jag använde ögonskuggan Spruce, men det är definitivt inte sista gången, den är jättefin.



Ansikte:
Liquid foundation (Make up Store)
Micronized Compact Powder (Make up Store)
Blush Metal Cherry (Make up Store)

Ögon:
Eyeshadow Base (Artdeco)
Microshadow Spruce (Make up Store)
Microshadow Touch (Make up Store)
Tri Brow Color (Make up Store)
Eyepen Vanilla (Make up Store)
Absolute Hi-Tech Mascara (Deborah)

Läppar:
Foundation, men blir läppbalsam snart




Här är allting jag har använt.
Uppifrån, från vänster
Foundation, puder, brynskugga, rouge
Nere ifrån vänster
Foundationborste nr 366 (Make up Store)
Snedställd rougeborste nr 367 (Make up Store)
Puderborste nr 368 (Make up Store)
Snedställd ögonbrynspensel nr 104 (Kicks)
Syntetpensel som jag använder till concealer och ögonskuggsprimer nr 206 (Make up Store)
Eyeshadow "C" Brush(E.L.F Cosmetics)
Stor blendingbrush nr 108 (Make up Store)
Fluffigborste till highlight ifrån okänt märke
Ögon penna, Mascara, ögonskuggsbas och ögonskuggor

Spruce och Touch
Sen får ni en sista bild tagen i "härligt" lysrörsljus. Ge mig sommar och ljusa dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0