FOTD

Det var väldigt länge sedan jag kände mig inspirerad till att sminka mig och sedan jag kom hem ifrån Spanien har jag sminkat mig minimalt, trodde jag skulle få ny inspiration när jag köpt massa nya fina produkter men än har inspirationen inte hittat tillbaka helt. Ikväll kände jag dock ett sug att sätta borstarna i några nya skuggor så jag sminkade helt enkelt över dagens sminkning som endast bestod av foundation, puder, rouge, bryn, eyeliner och maskara.

Ashes, Tush



Ögon:
Primer Potion Sin som primer för skuggorna (Urban Decay)
Microshadow Ashes på inre delev av ögonlocket (Make Up Store)
Microshadow Rec på yttre delen av ögonlocket (Make Up Store)
Microshadow Tuch i globlinjen och i yttre ögonvrån (Make Up Store)
Microshadow Satin som highlight och i inre ögonvrån (Make Up Store)
Eyepen peacock blue (Loréal)

På kinderna la jag Blush Metal Cherry (Make Up Store)

Läppar:
Colourglide Lipcolor nr 42 (The Body Shop)
Shimmer & Shine Lipgloss Mango & Papaya (I Love...)


Allting jag använde nu på kvällen fick vara med på en bild också.
Skuggornas ordning Satin, Ashes, Rec, Tuch
Den snedställda borsten använde jag till att lägga skugga under ögat. Den store blendingborsten använde jag för att få mjukare övergångar och för extra frg i globlinjen. Nästa borste är min vanliga ögonskuggsborste som jag i princip lägger de flesta skuggorna med. Sedan kommer en större fluffig borste som både är bra till att sudda kanter och till att lägga highlight med. Sedan kommer min primer, Metal Cherry, en gammal ögonpenna, läppstiftet och glanset som jag hittade i Spanien.

Tror det är första gången jag tog kort på de produkterna jag använde, är det något som ni uppskattar och som jag ka försöka fortsätta med då och då eller spelar det ingen roll alls ? Kom gärna med förslag på vad ni tycker.

Tyckte dock inte att rouget passade till den här sminkningen, men ville ändå prova hur det såg ut på, hade väntat så länge på att köpa hem det så ville ändå prova. Mascaran är sedan imorse, Deborah Absolute Hi-Tech

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0