Wynie

Här har vi en ögonskuggspalett som jag fyndade i Spanien, ni ser ju prislappen själv, tre euro är inte ens trettio svenska kronor. Jag hittade den i en typisk "todo-affär" en affär som har massor av prylar till väldigt låga priser, förr hette många av de "todo 150 pesetas" och det motsvarade ungefär 7,50 svenska kronor. När de gick över till euro blev det en euro istället och många av affärerna utökade sitt utbud och har även en del dyrare saker också, men fortfarande är allt väldigt billigt inne i de affärerna.

Den här palettet hittade jag bland de första dagarna där nere, det fanns tre eller om det var fyra olika och jag kunde inte riktigt bestämma mig men tog till sist den här och tänkte gå tillbaka och köpa fler om den var bra.
Väl hemma på hotellet så provade jag skuggorna utan bas på handen och de var rejält pigmenterade och riktigt snygga.

Självklart ville jag ha fler, men när jag väl gick tillbaka till samma gata hade det gått över en vecka och affären var puts väck. Så kan det gå när man velar.




Utan blixt på Art Deco Eyeshadow Base

Alla skuggorna är skimriga förrutom den vita uppe i vänstra hörnet. Den vita är helt matt och ganska värdelös om jag ska vara ärlig, men förrutom den så är de andra riktigt fina och användbara. Den svarta är inte kanonbra och jag skulle inte bara använda den om jag vill ha en svart sminkning, men för att göra en sminkning mer intensiv tror jag den fungerar kanon. De är bra pigmenterade och lätta att få jämna, tyvärr är de lite mjuka så de smular en del men trots de så kommer jag använda de här flitigt framöver.


Med Blixt på Art Deco Eyeshadow Base

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0