Dag 7. Vilket är ditt favoritmärke på makeup? vart köper du din makeup?

En tuff fråga minsann, jag får nog vara så fräck att jag väljer tre märken som ligger mig lite varmare om hjärtat än andra.

När det gäller favoritmärke har jag flera. Jag kan inte rangordna dem, men de tre märkena måste jag nog ändå kalla mina favoritmärken är Make Up Store, MAC och Urban Decay

Det märke som jag har absolut flest produkter ifrån är Make up Store. Jag tycker de har ett bra utbud av produkter, bra kvalité, okej priser samt har jag en butik i staden med bra personal som hjälper till om man har funderingar och frågor.

Urban Decay är ett märke jag inte haft bekantskap med så lång tid, men det jag provat har jag verkligen gillat skarpt och kan tänka mig att jag även kommer gilla övriga produkter när jag får chansen att prova dem.
Deras Primer Potion är sjukt bra och deras ögonskuggor är ljuvliga.


MAC är ett märke jag haft produkter ifrån skapligt länge, men eftersom de inte säljs här i min stad så har de inte ökat i den takten jag kanske egentligen velat. Jag gillar deras produkter skarpt och de har ett riktigt bra utbud av det mesta och kvalitén är kanon. Jag gillar även att de säljer tomma paletter som man själv kan fylla med deras skuggor.


Jag köper mitt smink lite varstans. Jag gillar att klämma och känna på produkter innan jag handlar så det blir en hel del i "riktiga" affärer som Make up Store, Kicks, Åhlens. Men många märken säljs inte i handeln och där inte affärerna räcker till får internetshopping hjälpa till.
Ibland kan jag även kolla in produkter i affären för att sedan klicka hem den ifrån nätet istället om det är stor prisskillnad.

Tack vare alla skönhetsbloggare är det lätt att hitta swatches och recensioner av produkter och på så sätt kunna veta ganska bra i förväg om en produkt kommer passa en eller inte, på så sätt undviker man de största felköpen online.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0