Kicks All that Glitters med White Cap

Kicks nagellack All that Glitters har jag haft ett tag utan att lacka med. Igår rök julnaglarna och jag provlackade med All that Glitters.
Jag har svårt att färgbestämma det här lacket. Det är ju grått, helt klart. Silvergrått, men ändå guldigt. Ja konstigt, men snyggt. Jag gillar det. Inge speciellt, men ändå lite lagom fint ovh blingat till vardags.

Jag lackade även ringfingret och långfingret med ett lager White Cap ovanpå för lite extra guld. Det blev riktigt fint i verkligheten.





Lackegenskaperna då?
Ja All that Glitters var lite halvklurigt att lacka med.Det blev lätt flammigt, så jag tyckte det var lättare att lägga lite fylligare lager.
Torktiden var ingen höjdare, det tog ett tag och jag hann sabba flera naglar under lackningen. Är man försiktig är det ju inga problem, men kan vara bra att veta.
3 lager använde jag mig av och det tycker jag räcker för att få det helt täckande.
Jag lär nog lacka med det fler gånger, men kanske pimpa några naglar med lite glitter eller så, för det är lite halvtråkigt själv, i alla fall om man ska ha det under en längre tid.






Det röda glitterkornet mitt på nageln hör inte till lacket. Det måste vara en rest från julmanikyren som hamnat på villovägar, hade ingen aning om att det fanns där förrän jag såg bilderna på datorn och sedan spanat in tummen, haha.

Kommentarer
Postat av: Mia

Så kul! Precis min tanke :) Jag älskar att hitta nya härliga bloggar :) Gör gärna en egen lista om du vill! :)

2011-12-29 @ 23:42:25
URL: http://www.miasmakeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0