Snatch Smog Toasted Flash

Februari har börjat och jag känner att jag verkligen vill ha vår nu. Februari är ingen bra månad. Förra året var februari den värsta månaden i mitt liv och ju närmre jag kommer det datumet allting hände ju värre är det. Snö och is och också faktorer som får mig att minnas det som jag helst vill glömma.
Så helst av allt vill jag gå och lägga mig och vakna i mars igen, när snön är borta och alla blommor och grönt är på väg tillbaka.

Jag har massor som händer i mitt liv just nu, jag har inte mycket tid över till mig själv vilket gör att bloggen bli otroligt lidande. Jag hoppas verkligen ni står ut ett tag till och istället uppskattar de få inläggen som blir ändå.

Idag skulle jag iväg och hjälpa en kompis mamma fixa iordning en hemsida och det blev en enkel sminkning i brunt med en färgklick av lila i.



Ansikte:
Matt Foundation (Make up Store)
Cover All Mix (Make up Store)
Blush Power och Complex (Make up Store)
Micronized Compact Powder (Make up Store)



Ögon:
Primer Potion Sin (Urban Decay)
Eyeshadow Snatch på ögonlocket
Eyeshadow Toasted i globlinjen och svagt uppåt och neråt, samt under ögat
Eyeshadow Smog precist i globlinjen
Eyeshadow Flash närmast fransarna (Samtliga ögonskuggor ifrån Urban Decay)
24/7 Glid on Eye pencil Zero (Urban Decay)
Brun kajal (Clinique)
So Lashy Mascara (Laura Key) (Följde med gratis med en tidning)

Läppar:
Lip Balm Carmex
Läppenna The Perfect Pink (Make up Store)
Läppglans Bite me Blondie (H&M)


Mascaran fick som jag som sagt med i en tidningen. Blev possitivt överraskad när jag testade den. Bra svärta, superlätt att arbeta med. Inga klumpar. Fint separerade fransar.
Negativt då? Doften - typiskt parfymerad som "gratissmink", Det känns inte logiskt att en mascara ska dofta parfym. Jag böjer aldrig mina fransar då de är skapligt böjda ändå, dock skulle jag nog behöva böja lite om jag skulle använda den här mascaran regelbundet. Volym - att bygga upp partyfransar med den här mascaran kan nog bli svårt. Hylsan känns otroligt billig och plastig.

Hållbarhet kan jag inte uttala mig om ännu, om den smular återkommer jag med och även hur den är att ta bort.

Sammanfattning just nu efter att ha provat den en gång, positiv ändå. OM den nu verkar ha okej hållbarhet och inte smular kan det nog bli en mascara som jag skulle sträcka mig efter en vardag när jag bara vill ha separerade fransar i fin svärta. Men som sagt, återkommer när jag provkört den lite mer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0