Clinique Lash Power Mascara


Jag var på jakt efter en ny mascara. Jag har den senaste tiden haft MAC Opulash som varit helt okej, men ville testa något nytt då den ändå inte var wow.
Efter mycket om och men så valde jag att slå till på Clinique Lash Power Mascara, en tubmascara i en lite väl hög prisklass för mig med dina 225:- men passade på när jag ändå hade en rabattcheck på Kicks.


Det första som slår mig är att hylsan är otroligt liten. Den känns nästan som en mini-variant.


Jag började nstan skratta när jag öppnade hylsan. Borsten är liten och tunn. Helt olik de jag haft den senaste tiden.


Helt utan mascara


Med ett lager av Lash Power

Mascaran är otroligt trevlig.
Den är lättjobbad, ger bra svärta och den tilla borsten för att man verkligen kommer åt alla fransar.
Jag gillar den för att dte är så lätt att måla fransarna, ett tunt lager blir perfekt till vardags och det är lätt att svepa på lite extra. Jag saknar dock volymen för partykvällar, men det går lätt att ordna med lösfrallor så ser inte riktigt dte som ett problem.

Jag har använt den hela veckan på jobbet och kan säga att dte verkligen blev en tuff jobbvecka. En varm svettig eftermiddag, två dagar med ösregn, kalla morgonar osv. Den har suttit perfekt på plats tills jag kommit hem och sedan själv valt att ta bort den. Regn, svett, kyla eller värme verkar inte påverka mascaran det minsta.

Borttagning är allt annat än ett problem, ljummet vatten och mascaran faller av. Man behöver inte vara orolig för fransarna för de är inte de som ligger i handfatet efteråt.
Mina fransar känns otroligt mjuka och friska efter att ha tagit bort mascaran, inget gnugg, inget pill, all mascara bara glider av. Helt perfekt.

Jag är riktigt förtjust. Det känns som en av de bästa mascaror jag provat. Visst skulle gärna se lite mer volym för det där extra på partykvällar, men det är en bagatell i det hela.

4 av 5. Avdraget är för det lite höga priset och att den där extra volymen saknas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0