Nödvändigt ont

Något jag är alldeles för slarvig med är att tvätta mina sminkborstar och penslar. Jag är skapligt duktig på att använda en spray som ska decinficera, men att grundligt tvätta dem slarvar jag tyvärr med en del.

Nu var det ett tag sedan så ikväll åkte de penslarna som jag använder flitigast fram och fick sig en rejäl omgång.
Jag tvättar alla syntetborstar med vanligt diskmedel och sedan de borstarna av riktigt hår med mitt vanliga schampo.
Sedan låter jag dem torka liggande på en handduk. I ena änden läggar jag dessutom en dubbelvikt handduk under så att skaften kommer upp lite så att inget vatten åker ner i skaften och sakta löser upp limmet.


Från Vänster:
*Två random målarpenslar som jag använder till eyeliner och att rita detaljer med. Små och tunna kostade 7:- styck och är riktigt bra.
*Snedställd borste ifrån Kicks nr 104, jag använder den mest till att lägga färg under ögat
*Nr 115 från Make up Store - en fluffig snedställd som är bra att tona skuggor med
*Nr 217 från Make up Store - en liten rundad borste
* ELF Crease Brusk, Blending Eye Brush, Contour Brush - används mest i globlinjen för att sudda in mörkare skuggor
*Nr 109 och två st 108 ifrån Make up Store - en liten och två större blending brushes. Används flitigt till att sudda in skuggor i globlinjen och att allmänt sudda kanter. Helt underbara borstar.
*Nr 104 från Make up Store - en liten hård ögonskuggspensel, är även bra att sudda ex kajal med
*Nr 105 från make up store - Två basic ögonskuggspenslar för att packa på färg med
*C-brush från ELF - En stoor ögonskuggspensel. Den använder jag om jag ex bara ska ha en skugga på locket och snabbt vill packa på färg
*Nr 111 från Make Up Store - en liten ögonskuggspensel
* Nr 210 från Make up Store - Snedställd pensel som jag använder till mina ögonbryn
*Nr 206 från Make up Store - Jag använder den till Concealer om jag vill ha hög teckning och även till ögonskuggsprimer
*Nr 216 från Make up Store - Jag använder även den här till concealer, mest när jag vill ha ett lite naturligare resultat då den är så mycket fluffigare och det är lätt att svepa på concealern.
*Complexion Brush från ELF - jag använder den bronzingprodukter
*Nr 367 från Make up Store - Min älskade snedställda rougeborste
*Nr 366 från Make up Store - Min skunkborste, används mest till foundation
*Powder Brush från ELF - en kanonbra borste till lite av varje. Jag använder den till flytande och creme foundation. Den är ypperlig till det.
*Nr 368 från Make up Store - Min vanliga puderborste.

Har en hel del borstar till, men de flesta är inte använda sedan förra tvätten då jag varit väldigt dålig på att sminka mig den senaste tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0