Recension ELF Flawless Finish Liquid Foundation

Nu är det dags för en recenstion.

De senaste veckorna har jag använt en ny foundation, och den har verkligen hårdtestats, jag jobbar utomhus oavsett väder, vilket innebär att den fått utstå, torra, kalla morgonar, regniga heldagar, varma höstdagar, helt enkelt de flesta väder och som man alla vill att en foundation ska klara av.

ELF Flawless Finish Foundation


Ja det är alltså en flytande foundtaion det handlar om.
Ett stort plus att den har solskydsfaktor 15, jättebra och speciellt för mig som då arbetar utomhus hela dagarna och vill ha ett bra grundskydd.

Jag har använt den varje morgon både med och utan primer under, men alltid med ett transparent puder ovanpå.

Vad tycker jag då?
Jag tycker den är trevlig att jobba med, den är lätt att bygga teckning med från väldigt tunt och skirt till mer täckande.

En vanlig dag på jobbet utan värme eller fukt är det en kanonfoundation. MEN tyvärr håller den inte för några påfrestningar.
En regning dag rinner den av tillsammans med första regndroppe och de varma dagarna så känns det som att den nästan smälter bort sakta med säkert.
Det är jättesynd för jag gillade verkligen konsistensen av den och att jobba med den. Den känns dessutom väldigt återfuktande och min hud känns jättefräsh.

Jag kommer säkert att använda den, och speciellt till jobbet om jag räknar med en normal dag utan regn eller värme, men mer än så är det nog tyvärr inte.

En bild där jag bara precis använt foundation, ingen primer, ingen concealer och inte heller något puder som man ser på bilden. Blixten gjorde mig jätteblank, så tyvärr lite missvisande.


Knappt godkänd är mitt betyg. Jag tycker att en foundation ska vara lite tåligare, även för en foundation i den här låga prisklassen.
Vet ni med er att ni vill ha en foundation som ska tåla väder, vind och ansträngningar så är nog inte det här en foundation för er.

Kommentarer
Postat av: Andréa

Sv: Tack för tipset, men jag tycker att Ghetto är för mörk. Jag använde den tidigare, när jag hade ännu mörkare hår.

2011-09-30 @ 09:42:34
URL: http://makeupartisten.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0