Testat

Jag hade ju några prover av Clarins Extra Firming Foundation som jag provat under några dagar.

Tänkte skriva lite om vad jag tyckte om den. Nu har jag testat den i 4 dagar så kan inte riktigt göra en full recension, men några tankar har ändå dykt upp under de här dagarna.

Så här står det på kicks.se om produkten:
"En anti-ageing foundation som omedelbart smälter in och blir ett med huden. Rekommenderas till alla kvinnor som vill ha en utslätande och fasthetsgivande foundation som även ger lyster.
Har en underbart pudrig doft med blomnoter på en bas av vanilj och trä. Innehåller bl a Greater plantain (bevarar hudens fasthet), Vetesocker (ger en omedelbart lyftande och fasthetsgivande effekt), Alginate och Acacia gum (återfuktande). Innehåller även Anti-pollution och anti-fria radikal skydd (Vitt thé, Anti-UVA och UVB solskydd) och SPF 15 mineralfilter."
Volym: 30 ml, pris: 450:-

Jag provade nyansen 105 Nude och den passade min hudton riktigt bra nu under vintern.

Den "underbara pudriga" doften kände jag ingenting av, så den är långt ifrån starkt parfymerad.

Konsistensen kändes bra, inte för flytande och inte för fast, den gick lätt att jobba in med en platt foundationborste som jag använt mig av och den gled på lätt och jämnt utan att lämna ränder. Jag tyckte den täckte mina skavanker riktigt bra och jämnade ut rödare partier riktigt bra. Täckningen skulle jag nog kalla medel, för den täckte bra men mina fräknar lyser fortfarande igenom.

Ett tunt lager puder räckte för att fixera och den satt bra hela dagen, både vid inomhusdagar och en heldag i rått ridhus.

Det som jag reagerat en del på är att vi dagens slut så känner jag mig torr, och nästan lite fnasig vid området mellan ögonbrynen och hakan.
Huden känns inte alls återfuktad utan snarare uttorkad av foundationen vilket är tråkigt då jag annars gillade resultatet utav den.

Det känns som den håller vad den lovar förrutom att den på mig inte alls verkar återfuktande. Till dte hör även att jag inte är speciellt torr av mig, så kräver inga mängder av fukt.

Köpa fullsize? Nej, tyvärr inte då jag tyckte att den torkade ut min hud.


Med Extra Firming Foundation, Clarins

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0