Nygammal ansiktsrengöring

Ni vet när man ibland hittar saker i hyllan som man glömt bort att man har. Så var det när jag hittade denn rengöring hemma hos mina föräldar.

En rengöring jag köpte med ganska höga förväntningar gav ett knappt medelbetyg efter en månad av ströanvändning och sen inte använt. Nu har jag använt den i några veckor igen, och känner att det är dags för en ny recension och ett nytt betyg.

Demons & Angels Foaming Face Wash är det som jag pratar om. En skumrengöring som man kan köpa på apoteket som öven ska ta bort make up. Perfekt låter det som.



Jga har använt den mest i duschen på kvällarna och jag håller fast vid samma sak som förra gången jag recenserade den. Den glider undan, andra skumprodukter jag testat ligger liksom kvar och sprids ut på huden, den här är mer hal och glider undan. Det känns som man får använda mer produkt för att få rent ansiktet.

Doften, är lika stark nu. En krafig doft av raklödder - inte angenäm någonstans.

Tar den då bort make up? Ett starkt Nja. Om jag har en full make så spelar det ingen roll hur mycket rengöring jaga nvänder och hur mycket jag gnuggar. Den tar inte bort sminket.

Sedan kommer den tyngsta punkten. Den som gör att jag skriver det här inlägget istället för att bara kasta flaskan och gå vidare.
Flera gånger den senaste tiden har jag märkt att jag det börjat klia, brutalt. Och att jag varit helt röd i ansiktet efter duschen.
Jag vet inte om det är parfymeringen eller någon ingrediens, men jag har reagerat kraftigt på den och har slutat använda den helt. Min hy har aldrig fått sådanna här utbrott tidigare och det känns som hela hyn bränner och kliar.

Nä, vi börjar 2012 med en rådiss.



Demons & Angels Foaming Face Wash

Plus:
Gillade utseendet på förpackningen
Bra förpackning, lätt att få ut produkten

Minus:
Doften är för stark
Skummet är för halt och glider iväg
Rengör inte som den utlovar
Ger mig någon form av allergisk reaktion



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0