Palettpyssel

Har haft några MAC-skuggor kvar i orginalförpackningarna ett tag för att jag inte orkat ta tag i att depotta dem, nu blev det dags och undertiden så muttrar jag då det knappt tar två minuter per skugga, så onödigt att skjuta på det. I och med senaste shoppingen fick jag även ta och plocka fram en ny palett och började fylla den, min samling MACskuggor har verkligen ökat senaste året, och fortfarande finns det ett gäng skuggor kvar på min önskelista.
Något förslag på MAC-skuggor man bara "måste" ha?
 
 
Jag passade på att plocka ur mina paletter och torkade ur dem också.
 
 
Mycket neutrala skuggor
 
 
Insåg när jag var klar att jag missat en skugga så den fick inte vara med på översiktsbilderna.
 
Neutrala vardagspaletten som jag tog bort skiljedelen ur för att få plats med fler skuggor. Är nog min favoritpalett då det finns så många möjligheter med den.
 
Raderna uppifrån och ner.
Rad ett: Shroom, Jaunty, Ricepaper
Rad två: Naked Lunch, Patina, Satin Taupe
Rad tre: Woodwinked, Romp, Mulch
Rad fyra: Goldmine, Amber Lights, Broze
Rad fem: Twinks, Antiqued
Rad sex: Mystery, Brun, Embark
Rad sju: Typographic, Carbon, Black Tied
 
 
Gröna och turkosa paletten. Ganska tom än så länge, men det kommer med tiden
 
Raderna uppifrån och ner
Rad ett: Juxt, Sumptous Olive
Rad två: Feeling Fresh, Humid
Rad tre: Greensmoke, Club
Rad fyra: Steamy
 
Orange-rosa-lila paletten är inte heller den full ännu, men första raden är riktiga guldkorn.
 
Uppifrån och ner:
Rad ett: Expensive Pink, Coppering, Cranberry
Rad två: Hepcat, Plum dressing, Sketch
Rad tre: Sattellite Dreams, Trax, Beauty Marked
 
Sedan gjorde jag en variant på märkning för att kunna skilja dem åt.
 
Den får bli tillfällig innan jag kommer på hur jag vill ha det. Lite dubbelhäftande med små strass på i nyanserna som i paletten. Snyggare på håll än dessa närbilder, men de ger iaf mig det jag är ute efter.
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du måste ha Omega!

Svar: Får ta och kika in vad det är för nån :)
Kakan

2012-07-05 @ 21:10:22
URL: http://hannaogren.blogg.se/
Postat av: FruVesa

Brule gillar jag!

2012-07-06 @ 02:54:17
URL: http://fruvesa.se
Postat av: Blowfish

Själv har jag bara fem MAC skuggor men Mythology är fin! :) Och jag vill ha Lucky Green :)

Svar: Det var inte länge sedan jag bara hade fem skuggor, men sedan jag skaffade min första palett gick det fort. Innan jag hade den hade jag nog bara runt 5-7 skuggor från MAC.Lucky Green är jag också sugen på.
Kakan

2012-07-06 @ 06:03:59
URL: http://makeupbyblowfish.blogspot.com
Postat av: Erika

Jag älskar All That Glitters, en beige skugge som samtidigt drar mot korall, svår att förklara! Sen är Mythology jätte fin och Vanilla en bas skugga man nästan måste ha! :)

2012-07-22 @ 22:59:12
URL: http://eerikalarsson.wordpress.com
Postat av: Erika

Jag älskar All That Glitters, en beige skugga som samtidigt drar mot korall, svår färg att förklara! Annars är Mythology även jättefin och Vanilla är en jätte bra basskugga! :-)

Svar: Mythology kikade jag på i London så får nog spana in den igen. Vanilla verkar vara poppis lika med All that glitters så får nog spana in dem med i framtiden :)
Kakan

2012-07-22 @ 23:00:57
URL: http://eerikalarsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0