Julmanikyr

Vi hade årets avslutande tävling med föreningen i helgen, så jag passade på att pimpa mina slitna misshandlade naglar en aning.
 
Här precis nylackade och jag hade inte ens hunnit städa upp runt kanterna. Barnsligt och juligt vart det.
 
 
Tummen fick en liten kanin i tomteluva.
Pekfinger och lillfinger lite snöinspirerat och lång- och ringfingret julrött med snöflinga.
 
Bas på tummen, pekfingret och lillfingret är OPI - Don't Burst Mu Bubble
 
Kaninen är målad med OPI - Did You 'Ear About Van Gogh.
Nosen är OPI - Sparrow Me The Drama pch ögonen målade med Pretty Woman Nail Design Pen
 
Tomteluvan och de röda naglarna är målade med China Glaze - Adventure Red-Y
 
Glittret på pekfinger och lillfinger är China Glaze - Snow Globe och China Glaze - Make A Spectable
 
De vita detaljerna är målade med Nail Art Get Creative från Primark. En spets som man liksom trycker ut färg genom och lätt kan måla med när man får in snitsen.
 
Sedan är allt toppat med ett lager av Seche Vite.
 
 
Vi kan i alla fall komma överens om att jag behöver öva upp mina scills när det gäller nailart, men är ändå nöjd med resultatet och det blev lagom lekfullt och passande till helgens bravader med mina kaniner.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0