Recension

Den här lilla flaska kom i en Glossybox för ett tag sedan.
 
Monu Illuminating Primer SPF 15 (Ordinarie pris ca 300:- / 50 ml ).
 
Jag har aldrig hört talas om märket tidigare så det var lite roligt att testa.
 
 
Så vad tyckte jag då?
 
Alltså nja. Konsistensen var ganska fast och lite trög och doften kändes som idomin. Så helheten kändes som en lösare idominsalva. Jag gillade att den inte var så där silkig och silikonig som vissa andra primers kan vara, men den kändes ändå inte som en fullträff.
 
Jag tyckte jag fick använda ganska mycket produkt för att det skulle räcka till ansiktet och dessutom så fick man vara noga och verkligen masera in den så att det inte blev en vit hinna kvar i ansiktet, inte så roligt.
 
Resultatmässigt så kändes det som att den var helt okej, sminket satt på plats, såbväl en dag i skolan som sena partykvällar.
 
Helheten är ett stort nja. Även om resultatet är helt okej så känns det som det finns bättre produkter till lägre pris. Så mitt betyg blir 2/5 och för mig var det stora pluset att den inte var så där silkig som jag upplever de flesta primers är.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0