Utrensning

Jag har påbörjat ett projekt att gå igenom allt mitt smink. Så för några dagar sedan gick jag igenom allt som fanns i gömmorna runt mitt sminkbord och testade, luktade och kände mig igenom allt. Hade konsistensen förändrats eller om de luktade skunk så åkte de ut. Även en hel del produkter som var slut men som legat kvar i gömmorna åkte äntligen ut.
 
Överlag var det inga mängder, förrutom i mina lådor med läppgunk. Flera läppstift och gamla läppbalsam luktade apa så de åkte ut. Så mitt problem innan att läpplådorna var överfulla är nu ett minne blott, så nu kan jag med gott samvete fylla upp dem igen.
 
 
Längst bak har vi två body lotions från The Body Shop, den ena är slut och den andra hade bara lite kvar som blivit gammalt och dåligt.
 
LÄngst bak har vi en Bodu Lotion från The Body Shop som nästan är slut men blivit gammal. Vi har en foundation ifrån Nivea som är slut. En burk Duo Body Lotion från The Body Shop som tagit slut.
 
En ansiktskräm från Oriflame som nästan är slut men som blivit gammal. Ögonkrämen från Clinique är inte riktigt slut men hade blivit gammal (buhu)
Tre burkar läppbalsam hade alla tre blivit gamla. Sörjer det understa från Mars & Spencer då det var kanon och doftade mumma av pepparmint.
 
Burken med Cover All Mix från Make Up Store hade blivit gammal, men jag har en ny jag kan påbörja istället. Foundationen fårn ELF är även den slut.
 
Parfymen från Yves Rocher är inte alls gammal men luktar rent ut sagt apa. Köpte två samtidigt och den andra luktar som vanligt, ingen aning vad som hänt med denna !?
 
Två läppglans från Liparazzi som blivit gamla, och de är verkligen lastgamla.
En glittereyeliner fårn okänt märke som delat på sig, läppglans från Oriflame som luktade illa och två gloss från MNY som inte längre var fräsha.
 
Fyra läppstift åkte ut, två gamla från Lumene och sedan två från The Body Shop som inte längre var fräsha för fem öre.
 
Sedan åkte en hel bunt med olika läppbalsam ut.
 
 
Känslan nu är skön. Det känns skönt att bli av med gamla saker som inte längre är fräsha och som inte används.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0