Lack, lack och mera lack

 
Att mitt nagellackintresse ökat är något som verkligen kommit snabbt, det senaste året har min lacksamling ökat radikalt från en knapp låda till tre överfulla, så ja det blev den del lack i London också.
 
Jag tänkte samla alla nya lack i ett inlägg så här kommer en salig bladning av OPI, Models Own, Barry M, Maybellie och Primark och även lite nageldekorationer.
 

OPI - You're Such a BudaPest - OPI...Eurso Euro - Polka.com - Can't Find My Czechbook
 
På flygplatsen så tog jag tag i en flaska You're Such a BudePest och gick mot kassan, på vägen hittade jag detta kit med fyra fullsize flaskor och insåg att det ändå skulle bli halva priset mot i Sverige med sina knappa 30£, så då fick alla fyra flaskor följa med hem, har ju varit sugen på det grönaktiga och glitterlacket men inte riktigt kunnat motivera köpet tidigare och blåa krämlack får man aldrig för många utav.
 

Maybelline Chalk Dust och Forest Canopy
 
De här flaskerna fångade verkligen min uppmärksamhet i butiken, och det tog inte många sekunder innan de låg i korgen. Det svart/vita är helt galet och jag gillar kombinationen av de blågröna med svarta och vita "glitter". Fanns även liknande i andra färger, men de va de här två som lockade mig.
 

Barry M Kingsland Road och Ridley Road
 
Pasteller med en twist, det här är två texture effect lack, alltså gruslack/sandlack/vad man nu vill kalla dem. Är inte galet förtjust i sådanna lack, men vissa färger lockar och pastellerna tror jag kan göra sisg bra  som gruslack.
 
American Apparel Glow in the dark-lack
 
Inga konstigheter, det är svagt orange och ska lysa i mörkret.
 

Models Own Apple Pie, Grape Juice, Blueberry Muffin, Strawberry Tart, Banana Split
 
Deras otroligt fina doftlack. Lacken doftar som de heter när man har lackat med dem. Tycker den doften försvinner lite med överlack, men en rolig grej ändå.
 
Models Own Neon Pink, Golden Peach, Tropical Sun
 
Ett neon och två somriga färger.
 
Kit från Primark
 
En lack med en flaska pärlor till. Lacken luktade riktigt illa när man lackade med dem så tror inte jag kommer använda dem något då jag har andra lack att använda, det var ju pärlorna jag var ute efter.
 
Nailartpenna från Primark
Ena änden är en tunn pensel och i andra änden massor av strazzstenar. Jag köpte dessa mest för stenarna, men hoppas pennorna också är hyfsade.
 
MUA Nail Decoration
Pärlor till naglarna, toppen på flaska är även en traff man kan hälla tillbaka överblivna pärlor med.
 
 
MUA Fur-Effect Nail Fluffy Puff, Fuzzy-Fluff, Fluff & Cuddles, Boo Boo Fluff, Fluffy Bobbin
 
Det är liksom små fibrer som ska immitera pälskänsla på naglarna, kan tänka mig att det blir mer åt sammetshållet, men lite smått roligt. Egentligen undrar jag hur jag tänkte i och med att jag har otroligt svårt att ta i allt som är typ sammet, manchester, plysh och liknande. Jag lär inte ens kunna ta i mina egna naglar.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alva

Hej, jag har en sminktävling. Hade varit mer än roligt om ni/du hade varit med! Allt är bara för skojsskull. :Dj http://sheesa.blogg.se/2013/may/mint-ar-temat.html#comment

2013-05-31 @ 20:41:42
URL: http://sheesa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0