OPI del 1

Jag tänkte dela upp min beställning i två delar så att det inte blir ett enda monsterinlägg. Här kommer del ett, med blandade färger.
 
Jade is the New Black, Vant to Bite my Neck?, Nein! Nein! Nein! OK Fine!, You Don't Know Jacques!
 
Fyra härliga blandade färger som får mig att tänka lite mer på hösten.
 
 
Jade is The New Black
 
Ett härligt cremelack som verkar ha bra täckning, tre lager på swatchplattan blev helt täckande.
 
 
Jade is the New Black, släpptes med OPI Hong Kong Collection våren 2010, ur den kollektionen har jag även Red My Fortune Cookie som är ett starkt rött krämlack.
 
 
Want to Bite My Neck?
Som den samma Buffynörd jag är var jag helt enkelt tvungen att ha den här. Att jag dessutom inte har något mörkt lila cremelack är ju bara ett plus. Täcker riktigt bra och efter två lager på swatchplattan var det helt opakt.
 
 
Want To Bite My Neck? kom ut i samband med Euro Centrale kollektionen våren 2013. Sedan tidigare har jag det smutsiga havsblå Can't Find My Czechbook, Opi... Eurso Euro som är dett mörkt blått krämlack, det cremefärgade My Vampire is Buff, glitterlacket Poilka.com med glitter i blått, teal och fuchsia och You're Such a Budapest som är en ljus syrenlila.
 
 
Nein! Nein! Nein! OK Fine!
Mörkt grått med en droppe grönt, vet egentligen inte varför jag dras till sådanna här nyanser, men tycker de är spännande på något sätt.
 
 
Nein! Nein! Nein! OK Fine! kom ut med Germany kollektionen hösten 2012, sedan tidigare finns nude-beiga Don't Pretzel My Buttons och det röd/lila/guldaktiga skimmerlacket Every Month is Oktoberfest.
 
 
You Don't Know Jacques! Kanske det mest otippade lacket i beställningen. Här har jag nog inget argument till varför jag köpte det mer än att på något sätt så tilltalar det mig. Lite pepparkaksvibbar men ändå tillräckligt mycket grått för att det ska kännas bärbart.
 
 
You Don't Know Jacques! kom ut hösten 2008 i La Collection de France som är mitt första lack ur den kollektionen.
 
 
 
  
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0