Rougesortering

Jag har länge länge varit på väg att styra upp min sminksamling i mer paletter och mindre lösa förpackningar. Nu blev det dags för mina rouge från Make up Store att hoppa ner i en palett.
 
Så under några dagar jag jag sniffat smält plast och låtit min platttång arbeta en aning.
 
 
 
Jag har tagit bort locket på rougen, petat bort botten och därefter hållt förpackningen över ett värmeljus tills plasten smält så pass att jag har kunnat peta igenom plasten med en grövre nål och själva pannan lossnat. Därefter har jag lagt botten på platttången en kort stund, dragit bort själva ettiketten med namnet och satt den under rouget igen och sedan lagt den på sin nya plats. Ganska simpelt :)
Vissa sitter fast rejält med massor av lim, de kan vara klurigare men då har jag bara klippt upp förpackningen med en liten tång på ena sidan och petat ut den på det sättet istället.
 
Övre raden: Power, Lust, Complex och Seashell
 Mittenraden: Sand, Sugarpink, Fresh, Pink Reef och Metal Cherry
Nedre raden: Peach, Coral Lace, A Touch of Peach, Frozen Daiquri och East
 
Har försökt att sortera dem lite i rader uppifrån och ner. Första raden är mer till shading. Andra neutrala vardagliga med skimmer. Tredje raden matta
Fjärde raden lite skarpare rosa och sista raden de med en dragning åt rött.
 
Power är ju min favorit till shading. Lust är otroligt fin med massor av lyster. Coral Lace och Pink Reef är också två favoriter. Seashell är en vinterfavorit och Metalcherry med. Så himla fina på blek hy.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0