Topp 10 2013 - Highlighter och Bronzer

 
Här kommer nästa del i mina favoriter från 2013. Det här är en av mina favoritkategorier för det finns en hel del godingar bland dessa produkter. Vissa är gamla trotjänare och andra är nykomlingar som tagit mitt hjärta med storm.
 
 
Diorskin Nude Tan 002 Sunlight
 
Denna är väldigt sparsamt använd, men den är så otroligt fin. Den blir helt lagom på huden, lite lätt färg men ingen morotsnyans och ingen glitterchock. Bara lite lyster och lätt färg.
 
 
Benefit One Hot Minute
 
En gammal vän som hängt med de senaste åren. Jag som är lite blek året runt älskar den här, för den har en fin neutral ton och blir aldrig för mycket. Fint lyster och lättjobbad gör att den gärna åker på till vardags om jag vill ha lite extra färg.
 
 
The Body Shop Bronzing Powder Shadow Medium Matte
 
Ett helt matt solpuder som är väldigt användbart de dagar man vill ha färg men inte så mycket lyster.
 
 
MAC Mineral Skinfinish Light Year
 
Den här är väl egentligen inget solpuder, men när jag har lite grundfärg är det otroligt fint att svepa i ansiktet de dagar jag vill ha mycket lyster. Används mycket till vardags på sommaren tillsammans med mascara och ifyllda bryn.
 
 
So Susan Water-based Pure Luminizer
 
En ny vän hos mig som är en krämhighlight som är otroligt fin. Ger perfekt lyster och jättefin glöd till kinderna. Kommer säkert köpa en ny när denna som jag fick i min Glossybox tar slut.
 
 
Make Up Store Wonder Powder Sinai
 
Ett väldigt ljust puder som är jättefint som highlight. Ger mer glans än skimmer och blir en fin effekt vart det än används.
 
 
Benefit High beam
 
Den här krämprodukten använder jag lite väl sällan, men när jag väl använder den blir jag alltid nöjd. Ger jättefin lyster och mer glansig än skimmrande. Väldigt fin.
 
 
Make Up Store Wonder Powder Sahara
 
En mörkare variant än Sinai, ger mer naturligt glow och skimmer. Jättefin att svepa över ansiktet efter basen är lagd.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0