Bloggmål och nyårslöften

Jag kom att jag kanske skulle dela med mig lite av mina bloggmål och nyårslöften som rör skönhet/bloggen.
 
Nyårslöften
 
Vara snäll mot huden - Jag slarvar mer än jag vill erkänna med att ta bort smink på kvällarna och när det kommer till att använda krämer regelbundet. Något jag nu börjar känna att det är dags att skärpa sig med.
 
Ta hand om naglarna - Ja även här så slarvar jag. Jag är flitig på att använda underlack, men inga oljor eller nagelbandskrämer. Något jag vill ändra på och i alla fall försöka använda regelbundet när jag lackar om naglarna.
 
Våga - 2013 var ett neutralt år för mig, jag skulle vilja att 2014 är året då jag återupptäcker färgen och börjar experimentera lite mer igen.
 
 
Inspiration för mina nyårslöften, mer nagel- och hudvård och mer färg.
 
Mål för bloggen

Aktivitet - Jag skulle vilja öka aktiviteten här på bloggen. Både att försöka blogga mer regelbundet, men även att få er som läser att kommentera mera. Eftersom jag haft många svackor så vill jag inte ha för höga mål, utan har satt minst ett inlägg i veckan, även om drömmålet är att uppnå minst tre inlägg i veckan.
 
Struktur - Försöka öka min egen struktur bakom inläggen. Att kanske skriva ner så jag kommer ihåg att blogga om allt som jag vill och tänkt. Som det är idag glömmer jag lätt bort vad jag tänkt blogga om.
 
Bilder - Använda min riktiga kamera mer. Just nu är det för mycket mobilbilder. Dock känner jag ändå att mobilbilder är bättre än inget, men 2014 ska bli året jag försöker plocka fram kameran lite oftare. Jag har dock ingen fancy systemkamera, utan en gammal trogen Canon Powershot G9, men han ska få jobba desto mer i år än föregående år.
 
Fota med riktiga kameran och kom ihåg vad som ska bloggas om. Variation.
 
Det var lite mål för i år. Jag hoppas verkligen att 2014 blir året då jag håller ihop. Där jag börjar ta mer hand om mig själv och även blir så aktiv som jag själv vill vara. För jag vill verkligen blogga, det är bara tiden som inte alltid verkar finnas.
 
  
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: B R O W N S U G A R

Härliga mål!

Svar: Tack. Känns bättre när man har något att sikta emot, som den tävlingsmänniska jag är :)
Kakan

2014-01-02 @ 17:42:47
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
Postat av: Michan- Beauty by M

Himla bra mål! Och jag lovar att bli bättre på att kommentera :D

Svar: Tackar :) Ett annat av mina mål är att även kommentera bättre hos andra! Det är ju kommentarerna som hjälper till att göra en blogg levande :)
Kakan

2014-01-02 @ 17:49:11
URL: http://beautybym.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0