Favoriter 2013

När jag börjar skriva det här inlägget är det bara ett par dagar kvar av 2013. Ett år som i i stort varit ett bra år. En hel del nytt har flyttat hem till mig och jag och hela sminksammlingen flyttade ut på landet där vi fick större och ljusare plats än i lägenheten.
 
Jag tänkte försöka lista mina favoriter, och en favorit för mig är en produkt som jag tycker är värd att handla igen, och igen och igen. Den fungerar för mig och att jag upplever att den klarar av mina krav på produkten. Så ett samspel av produkten i sig, resultat, förpackning, pris, konsistens, doft -ja allt vägs samman i om det blir en favorit eller inte.
 
Vissa produkter är samma sedan tidigare, men är det en produkt som är ny för året eller som petat ner en gammal favorit så kommer det stå (NY) efter produkten.
Vissa fält är tomma, och det kan vara för att jag inte använt någon sådan produkt under året, eller att jag helt enkelt inte använt någon som kan klassa in sig som en favorit.

Hudvård Ansikte:
Min hy är snällare mot mig än vad jag förtjänar. Jag får inte många finnar, jag är inte jättekänslig utan min hy är ganska fin egentligen, lite klassisk fet runt näsan, kan lätt bli torr på samma område. Inga stora skillnader mellan årstiderna. Jag är inte den som har värsta hudvårdsrutinen morgon och kväll. Utan jag slarvar mer än jag vill erkänna, men har ändå börjat få in mer rutiner i slutet av 2013
Rengöring:  Shiseido Ibuki Gentle Cleanser (NY)
Ansiktsvatten: Make up Store- Refining Toner
Peeling: Soap & Glory - Scrub your nose in it
Ansiktsmask:
Remover för ögonmakeup:  The Body Shop - Camomile Gentle Eye Make-Up Remover (NY)
Dagkräm: 
Nattkräm:
Serum: Make up Store - Face Serum
Ögonkräm:  Clinique - All About Eyes
Facemist: Make Up Store - Face Mist
 


Hudvård Kropp
Jag är ingen torrboll och smörjer mig sällan, men är ganska kräsen när jag väl smörjer mig.
Duschkräm: Sephora - Body Wash Lemon Meringue
Body Lotion fetare: The Body Shop - Shea Body Butter (NY)
Body Lotion lättare: The Body Shop - Sweet Lemon Whip Body Lotion
Skrubb: Soap & Glory - Flake Away (NY)
Handkräm: Soap & Glory - Hand Food (NY)
Deodorant: Rexona - Maximum Protection (NY)
Handtvål: The Body Shop - Conditioning Hand Wash (NY)
 
 
Sleek Flake Away - en scrub som lämnar huden silkesmjuk och återfuktad. En solklar produkt i min dusch.
 
 
Doft
Bodymist: Victoria Secret Sheer Love Fragrance Mist
Parfym dagtid: Calvin Klein One
Parfym kvällstid: Dior J'adore
 
 
Dior J'adore, parfymen som jag först luktade på hemma hos mormor och länge lånade innan jag fick min egen flaska.
 
 
Hår
Jag har ett väldigt friskt hår enligt min frisör, jag har däremot en bråkig hårbotten som blir torr och kliar fruktansvärt mycket om jag använder fel hårprodukter, fel för mig är i princip alla budgetprodukter som man kan köpa i butik. Vilket har lett till att jag testat mig igenom otaliga märken för att hitta rätt.
Schampo Lyx:  The Body Shop - Rainforest Moisture
Schampo Budget: Oriflame - Nature Secrets Nettle & Lemon (NY)
Balsam Lyx: The Body Shop - Rainforest Moisture
Balsam Budget:  Oriflame - Nature Secrets Nettle & Lemon (NY)
Hårinpackning: Aussie - 3 Minute Miracle Reconstructor
Leave in-produkt:
Styling: Osis Dust it
Torrschampo: Batiste torrshampo
 
 
Torrschampo från Batiste är stapelvara hemma hos mig. Jag upplever alla de jag testat fungera lika bra på mig, och inte ens när jag hade som mörkast hår lämnade de ofärgade/vita några spår.

Makeup

Ansikte
Kanske den tyngsta kategorin, vad skulle jag göra utan en bas att lita på?
Primer: Smashbox - Photo Finish Color Correcting
Foundation:  Dior - Forever Foundation (NY)
Concealer: Make Up Store Cover All Mix
Fast puder Lyx: Givenchy Prisme Again Visage
Fast puder Budget: Rimmel Stay Matte Powder (NY)
 
 
 Mitt favoritpuder i budgetklassen, i London kostar det knappt några pund, och går att beställa för under 50lappen från Sverige. Suveränt!


Kinder:
Rouge är något som jag är otroligt förtjust i, har alldeles för många, men samtidigt för få.
Fast Rouge: MAC - Blush Duo Mighty Aphrodite (NY)
Löst Rouge. Make Up Store Wonderblush Goddess
Highlighter: MAC - Mineral Skinfinish Lightscapade (NY)
Shading: Make up Store Blush Power
Bronzer: Benefit One Hot Minute
 
 
 Mighty Aphrodite som är en favorit året runt. Lika fint på vinterbleka kinder som under sommaren när man är som brunast.
 
 


Ögon:
Väldigt spännande, för här har det inte hänt mycket. Även om jag har många nya skuggor så har jag några gamla klassiker som verkligen är mina favoriter. Confident är en skugga som legat på topp i flera år, och som alltid åker med i packningar när jag ska bort, eller åker på om jag inte riktigt vet vad jag vill ha.
Mascara:  Lancome - Doll Eyes Mascara (NY)
Ögonbrynsprodukt:  MAC - Eyeshadow Mystery (NY)
Ögonskugga: ELF - Mineral Eyeshadow Confident.
Ögonskugga svart:
Ögonskugga Grön: MAC - Eyeshadow Dark Indulgence
Ögonskugga Brun: ELF - Mineral Eyeshadow Confident
Ögonskugga lila: Sleek - Original palette
Ögonskugga Blå: Make Up Store - Microshadow Tuch
Ögonskugga rosa: Make Up Store - Microshadow Nox
Ögonskugga beige: MAC - Eyeshadow Vanillla (NY)
Ögonskugga vit:  Make Up Store - Microshadow Satin
Eyeliner: Oriflame Eyeliner Stylo
Primer:  Urban Decay - Primer Potion
 
ELF Mineral Eyeshadow Confident, en skugga jag alltid packar ner vart jag än ska, en skugga jag plockar fram så fort jag vill ha färg, men ändå inte färg. Helt underbar skugga som är så vacker i sig själv så att den fungerar suveränt på egen hand såväl till vardags som till fest.
 
 
Läppar:
Kategorin som förmodligen vuxit mest under året, läppstift är något som går att förändra en hel look med, utan att behöva anstränga sig mer än tio sekunder, så jag älskar verkligen läppstift
Läppenna: Make Up Store The Perfect Pink
Läppstift: MAC Pleasure Bomb (NY)
Läppglans: Benefit Dandelion (NY)
Läppbalsam: Carmex Lip Balm
 

Carmex Lip Balm måste helt klart vara årets mest använda produkt. Det enda läppbalsam som jag upplever levererar direkt, lämnar läpparna återfuktade och tränger verkligen ner och ligger inte bara på ytan och glider.
 
 
Naglar
Ojojoj vad mitt nagelintresse växt, det har pendlat under året men dagarna jag gått med helt omålade naglar går nog att räkna på en hand. Att bara välja ett favoritlack går egentligen inte, men har valt lack som jag använder om och om igen.
Underlack: Essie Nourish Me (NY)
Överlack: Seche Vite
Nagellack Textur: OPI Jinx (NY)
Nagellack glitter: China Glaze Water You Waiting For (NY)
Nagellack kräm: OPI Skull & Glossbones
Nagellack effekt: OPI I Snow You Love Me (NY)
Nagellack Jelly: OPI I Theodora You (NY)

 
 Vackra OPI I Snow You Love Me. Kanske svårapplicerat, men så vackert och passar suveränt till nailart om man har lite tålamod. Vackra naglar ger det utan tvekan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0