Nödkit

I min handväska har jag alltid en liten neccesär med saker som kan vara bra att ha.
Jag har alltid en puderdosa och två små parfymflaskor i väskan, men sedan så följer även detta med
 
Den lilla neccesären får även plats i min minsta handväska, den kommer ursprungligen från ett nagelkit från H&M.
 
I grund och botten ligger det alltid lite saker i den, sen fylls den ofta på med lite saker beroende på vad jag har använt för produkter för dagen.
 
 
Här har vi ett exempel på vad den kan innehålla.
 
Franslimmet brukar jag lägga ner om jag använder lösfransar, för att kunna bättre på om de börjat lossna, det har adrig hänt (pepper, peppar ta i trä) men jag vill alltid ha med mig det ifall att.
 
En pincett vill jag alltid ha med mig.
 
En spegel, denna har en normal sida och en med förstorning om man skulle vilja ha det.
 
En eyeliner från Eyeko ligger alltid där i, en svart eyeliner känns användbar och smidig att ha med.
 
En minimascara från Lancome finns det också, det är Doll Eyes som jag tycker är användbar.
 
Lite hårnålar måste jag alltid ha med mig också, känns som ett måste när man har en lugg som man ibland vill slippa.
 
Sedan så åker det ner lite av varje, som läpppenna och läppstift.
 
I vanliga fall ligger det även en liten nagelsax också, men den hamnade visst utanför och glömdes att fotas.
 
Så en hel del släpar jag med till vardags, men det känns bra att a lite saker med sig, även om jag oftare lånar ut pincetten, saxen, spegeln eller nålarna än vad jag använder de själv.
 
Vad har ni med i era nödkit?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0