Ögonskuggor 15 i topp 2013

När jag gjorde min lista över 2013 insåg jag att jag ville ge lite mer utrymme åt mina favoritskuggor, så här kommer ett inlägg där jag har listat mina 15 favoriter när det kommer till ögonskuggor. Jag har inte rangordnat dem, men här har vi dem. Det var tänkt att jag skulle plocka fram 10, men när jag plockade fram alla godbitar så kunde jag inte sortera bort fler, utan det fick bli en lista med 15 favoriter istället.
 
Anar ni ett mönster? 2013 var året då jag använde otroligt mycket naturliga skuggor och väldigt lite färg.
 
 
Översta raden är de skuggorna jag använder mest till highlight, men även till mer naturliga sminkningar
Make Up Store Microshadow Satin - En otroligt vit skimmrande skugga som är riktigt snygg att bryta av med.
MAC Eyeshadow Vanilla - En naturlig skugga som blivit flitigt använd som highlight, blir mer matt
MAC Eyeshadow Shroom - Ni ser att den är rejält använd. Skimmrande men ändå neutral som highligt
MAC Eyeshadow Nylon - Guldskimmrande skugga som är riktigt fin.
 
Andra raden har vi de skuggorna som jag använder allra mest i globlinjen, även om de används till andra områden också.
MAC Eyeshadow Omega - Till vardags är den här ultimat i globlinjen, fungerar även perfekt att sudda ut mörkare skuggor med.
MAC Eyeshadow Brun - En ganska kall mörk brun som är toksnygg i globlinjen till lite mörkare sotningar
Calvin Klein Eyeshadow Best Brown - Det här kan vara en av mina mest perfekta matta bruna. Så snygg och perfekt mängd värme i nyansen för min hudton.
 
Tredje raden är fylld med de där skuggorna jag ständigt packar på ögonlocken, såväl till vardags som fest.
MAC Eyeshadow Satin Taupe - Snygg nyans av grå/brun, kan användas jämnt.
Make Up Store Microshadow Velvet - Den där grå/bruna nyansen som är så användbar till vardags. Snäppet kallare än Satin Taupe.
ELF Mineral Eyeshadow Confident - En perfekt nyans av brun uppvägd med skimmer.
Make Up Store Microshadow Cupcake - Kall mörk och glittrande brun. Sotningarna med denna blir så snygga.
 
Sista raden innehåller en liten färgklick. Jag är egentligen inte en rosa tjej, men rosa är väldigt fint på ögonen och jag passar skapligt bra i det tycker jag själv.
Make Up Store Microshadow Nox - En gammal klassiker, ljus rosa full med guldskimmer, lika fin på ögonen som kinderna.
MAC Eyeshadow Expensive Pink - skimmrnde skugga i rosa och guld. Den känns lyxig.
MAC Eyeshadow Coppering - Rödaktig skugga som plockar fram det blåa i mina ögon.
MAC Eyeshadow Stars 'n Rockets - En skugga som skimmrar vackert i blått, lila och rosa. Jättefin att tona ut.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0