Recension

Den här flaska dök upp i femte luckan i min julkalender 2012 och har fått legat oanvänd till slutet av 2013.
 
Nu har jag använt den ett par månader och känner att jag har fått ordning på vad jag tycker om den.
 
 
Nutriganics Foaming Facial Wash ( 180:- / 150 ml )
 
 
Så här skriver The Body Shop själva om produkten:
"Nutriganics™ Foaming Facial Wash har tagits fram i kampen mot de första ålderstecknen. En härligt löddrande rengöring som milt men effektiv rengör huden och avlägsnar smuts och makeup. Community Fair Trade-producerad ekologisk babassuolja mjukgör, lenar och fräschar upp och ekologiskt socker verkar fuktighetsbevarande. Innehåller även ekologisk mjukgörande malva från Schweiz samt eteriska oljor och naturliga dofter som ger produkten en ljuvligt mild doft"
 
Det är alltså en skumrengöring och den första som slår mig är doften. Jag har någon form av hatkärlek till doften för vissa dagar älskar jag den men andra dagar är det nästan så jag får kväljningar av den. Doften är god, men ibland blir den bara så fel. Jag kan inte förklara de bättre än så.
 
Som rengöring är den trevlig, jag gillar att den är otroligt effektiv, även på tyngre sminkningar. Av det jag testat den på är det bara vattenfast mascara den inte rått på. Så det är ett stort plus. Huden känns mjuk och smidig efteråt, inte återfuktad, men inte heller torr som andra rengöringar kan lämna huden. Att följa upp med ansiktskräm är ett måste, men om det dröjer lite så känns det ändå inte som att ansiktet håller på att krackerlera.
 
Jag har dock lite problem med konsistensen. Just skumrengöringar tycker jag kan bli lite för lätta, de vill liksom åka undan när man försöka massera in den i ansiktet. Den här blir lite så, och jag tycker det går åt en hel del produkt. Oftast behöver jag tre pumptryck till ansiktet, vilket känns ganska mycket. Trots det är den ganska dryg eftersom den räckt väldigt länge.
 
Så trots att vi har lite hatkärlek emellan oss så gillar jag den. Den är otroligt effektiv att ta bort smink med, vilket för mig är viktigt, eftersom jag ogillar att använda flera olika produkter för att tvätta ansiktet till vardags.
Doften kan jag leva med och även att jag ogillar rengöring i skumform.
 
Mitt betyg är 4/5
En rengöring som verkligen gör sitt jobb.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0