Min basrutin

Jag använder ganska mycket olika produkter men just nu har jag en favoritrutin när det kommer till basen. Jag tnkte att vi ska kika lite på vilka produkter som används lite extra flititigt just nu.
 
 
 
Noxidoxi Base Serum Enhancer
Ett serum jag använder innan jag lägger min bas. Jag gillar känslan av det och att det inte är så där typiskt silikonigt som många serum kan vara.
 
Bourjois 123 Perfect Foundation
En foundation som ska innehålla tre pigment som perfect täckning av allt från mörka ringa till rödhet med medium teckning. På mig täcker den bra utan att kännas för sminkad och sittar där på plats hela dagen. Enkel att använda och ger alltid snyggt resultat.
 
MAC Mineralize Skinfinish Natural
Ett puder som fixerar basen otroligt fint. Jag upplever att det smular en del vid applicering men på huden känns det jätteslätt och fint. Jag kan uppleva lite pudrighet direkt efter applicering, men det försvinner av sig självt eller genom att köra några spray med en face mist.
 
MAC Sculping Powder
Fungerar kanon till shading på mig, jag använder det främst till under kindbenen och lite uppemot tinningarna.
 
MAC Mineralize Skinfinish Lightscapade
Min favorit när det kommer till highlighters. Så fin och fungerar lika bra till vardags som till fest.
 
NARS Blush Orgasm
Ett kultrouge som jag nog var sist i världen med att upptäcka. Jag har swatchat den i butik flera gånger men kännt att den varigt för glittrig. Till slut slog jag till ändå och det ångrar jag inte. Så fin nyans som passar lika bra året runt och skimret är jättefint. Har fått många frågor om vilket rouge jag använder när jag burit detta.
 
Manasai Makeup Lyster Cream Bronzer (Den lilla genomskinliga burken)
Den här har jag läst om länge hos bland annat Killer Colours och strax innan jag åkte till Spanien fick jag hem min egen burk. Jag pyttsade över en liten klutt i en miniburk och den har jag använt flitigt hela sommaren. Dryg som bara den och helt fantastis på huden.
 
Anastasia Beverly Hills Dipbrow Pomade Soft Brown
Jag var skeptiskt till att använda annat än skugga till mina bryn men jag är fast. Förrutom att det är lätt att få för mycket färg så är den väldigt enkel att använda och resultatet blir skitsnyggt och sitter som berget.
 
Anastasia Clear Brow Gel
En liten provtub jag fick med någon beställning och den används flitigt för att fixera brynen på rätt plats.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0