Tio tomma - 5

Hej
 
Nu var det evigheter sedan sist och mycket har hänt hos mig, mest jobb hela sommaren och inte så mycket shopping. Däremto har jag verkligen gjort slut på produkter. Jag har riktat in mig på de där halvfulla flaskorna och försökt att tömma ut lite så här kommer ett enormt inlägg med betydligt fler än tio tomma produkter.
 
Jag brukar ha en kasse hängandes i badrummet som jag kastar i alla tomma förpackningar i och den var verkligen helt överfull nu, sedan har jag en liten kasse ståendes brevid sminkbordet och även den hade blivit full, så jag passade på att fota lite innan allt åkte ner i återvinningskassarna.
 
 
 
 
 
 
En massa hårprodukter har tagit slut. Jag älskar Batistes torrschampon och användr de flitigt när håret behöver lite hjälp sista dagarna innan tvätt.
 
Oriflames Restore Therapy Shampo fick jag i en goodiebag och det var inget speciellt alls tyvärr.
 
Mood Colorboost gillar jag skarpt och tycker det ger fin effekt på mitt blekta hår.
 
Fructis Goodbye Damage Instant Ultra-Care är en härlig inpackning som jag verkligen gillar. Gör håret superlent och följsamt.Upplever dock att jag behöver tvätta håret snabbare efter jag använt den men ibland är det värt det.
 
Aussie är ett märke som jag verkligen gillar. Deras inpackningar är helt underbara. Doften är fantastisk och förpackningen är så sjukt smidig att jag inte förstår varför inte alla andra företag härmar dem?
Shampot är riktigt najs, mitt hår är ganska kräset men det här fungerar toppen. Håret blir fint och håller sig rent länge.
 
Två håroljor har också tagit slut. Jag använder gärna en stor klick hårolja i topparna innan jag hoppar in i duschen, jag upplever att mitt hår blir mindre frissigt av det så dessa har fått ta slut i det syftet. Efter duschen använder jag en annan olja som jag kans kriva mer om en annan dag - men den luktar helt amazing!
 
 
 
Den här bilden innehåller allt från favoriter till sådant som kastats av ålder.
 
Garnier Nordic Essentials Cleansing gel mousse - den här förstod jag inte alls. Mitt ansikte blev inte rent allt så den åkte i sopen efter ett par användningar.
 
Shiseido Ibuki Gentle Cleanser - Älskade rengöring. Doften är ren lyx och känslan är underbar. Använde upp den till sista gnuttan och har nu en ny fullsize ståendes i duschen.
 
The Body Shop Camomile Gentle Eye make-up remover är en hyffsat bra rengöring som jag haft stående på sminkbordet. Jag gillade den inte alls i början, men jag kom att gilla den mer och mer allt eftersom den användes och nu saknar jag den nog till och med lite.
 
The Body Shop Camomile Silky Cleansing Oil var även den en prodkukt jag inte gillade i början men lärde mig gilla och även sakna när den tog slut. Den är effektiv på tyngre makeuper men lämnar huden lite oljig så jag följer alltid upp med en vanlig rengöring efteråt (gärna min favorit från Shiseido).
 
Wipes från Kleenex användes mest för att rengöra själva sminkbordet och borstskaft så det berättar väl vad jag tyckte om dem?
 
Handtvål från TGR som lutar röda äpplen -Mums!
 
Mina favoritdeodoranter. Snordyra i affär men jag har köpt billigt i England och fyndade de för 39:- styck på Rusta förra veckan.
 
Två Primers från Shashbox som är alldeles för silkiga för min smak tyvärr.
 
Foundation från Make up Store och Oriflame. Kommer inte alls ihåg hur de var men har för mig att de var okej men inget mer.
 
Rituals är ju grymma på duschskum och denna tog nyss slut. Doften är väldigt fräsh och blommig.
 
Nagellackremover från sephore som är het okej.
 
Nagelbandsolja från The body Shop - jag gillar förpackningen och produkten men det är väldigt lite produkt i så den tog slut ganska snabbt tyvärr.
 
Rimmel Stay Matte Powder är ju en stapelvara här hemma. jag älskar pudret och bunkrar alltid ett par dosor när jag är i England där de är riktigt billiga.
 
 
 
Som sagt blev det en hel del produkter, förr fick jag ångest är något tog slut men nu är det en lättnadskänsla att få rensa ut gammalt och fylla på med nya produkter. Däremto är det fortfarande lika jobbigt när en Limited Edition produkt tar slut som min Virgin Mojito duschtvål från The Body Shop som bara har en användning kvar i sig.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0