Favoriter 2011 - Hela listan

År 2011 är ett minne blott och 2012 tar fart. När jag tänker tillbaka har det gått fort. När året är slut innebär det även att jag ska sammanfatta mina favoriter från det gågna året, som jag gjort både 2010 och 2009. Efter varje produktnamn står det även om det är en ny favorit eller om det är en favorit som varit det även under 2010 och kanske till och med under 2009.

Vad betyder då en favoritprodukt för mig? För mig innebär det att jag gillar produkten och resultaten den ger mig och att jag vill köpa produkten igen. Det behöver inte betyda att det är den produkten jag använder mest men helt enkelt den som är strået vassare i mina ögon.

Den här listan är ju ganska orättvis då det finns så många bra produkter, jag kommer även lista lite fler favoriter så fort jag flyttar hem igen och får tillgång till hela samlingen.

Hudvård Ansikte:
Min hy är ganska snäll mot mig. Jag får inte många finnar, jag är inte jättekänslig utan min hy är ganska fin egentligen. Jag är inte den som har värsta hudvårdsrutinen morgon och kväll. Utan jag slarvar då och då, och framförallt på morgonen. Jag har provat en del och hittat några guldkorn som min hy mår bra av.
Rengöring: Biotherm - Aquasource cleansing gel (Samma 10, 09) Dock verkar den tyvärr ha utgått ur sortimentet.
Ansiktsvatten: Make up Store- Refining Toner (NY)
Peeling: Soap & Glory - Scrub your nose in it (NY)
Ansiktsmask: Make up Store - Mud Mask (Samma 10)
Remover för ögonmakeup: Garnier - Clean Sensitive 2-1 Makeup Dissolver  (NY)
Dagkräm: ACO Mattande Dagkräm (Samma 10)
Nattkräm: Använder fortfarande ingen specifik nattkräm
Serum: Make up Store - Face Serum (NY)
Ögonkräm: Clinique - All about eyes (Samma 10, 09)

Hudvård Kropp
Lotion är inget som går åt i massor hos mig. Min hud är ganska bra så jag behöver inte smörje varje dag eller så, men trots det är jag lite kräsen, för när jag väl smörjer mig vill jag att det ska vara med någe bra liksom.
Duschkräm: Sephora - Body Wash citron meringue (Samma 10) och Original Source Shower Gel Lemon (NY)
Body Lotion: The Body Shop - Sweet Lemon Whip Body Lotion (NY)
Skrubb: The Body Shop Coconut Body Scrub (Samma 10)
Handkräm: Soap & Glory - Hand Food (NY)

Hår:

Jag har ett väldigt friskt hår enligt min frisör, jag har däremot en bråkig hårbotten som blir torr och kliar fruktansvärt mycket om jag använder fel hårprodukter, fel för mig är i princip alla budgetprodukter som man kan köpa i butik. Vilket har lett till att jag testat mig igenom otaliga märken för att hitta rätt.
Schampo Lyx: Joico K-pak (Samma 10,09)
Schampo Budget: Head & Sholders Dry Scalp Care (Samma10)
Balsam Lyx: Joico K-pak (samma 10,09)
Balsam Budget: Head & Sholders Dry Scalp Care (Samma 10)
Leave in-produkt: Syoss Shine Boost (Samma 10,09)
Styling: Osis Dust it (Samma 10,09)
Torrschampo: Batiste torrshampo för mörkt hår (NY)

Makeup:
Den här kategorin var intressant, här har det inte hänt överdrivet mycket. Min bas skulle inte alls vara densamma utan mina favoriter och i handväskan finns alltid mitt nummer 1 puder ifrån Givenchy.
Ansikte:
Primer: Make up Store Skin Serum (Ny)
Foundation: Make Up Store Matt foundation (Samma 09,10)
Concealer: Make Up Store Cover All Mix (Samma 09,10)
Fast puder: Givenchy Prisme Again Visage (Samma 09,10)

Kinder:
Rouge är en stor last just nu, jag letar ständigt efter nya rouge och får ständigt nya favoriter.
Fast Rouge: Make Up Store Blush Power (NY)
Löst Rouge. Make Up Store Wonderblush Kairo (Samma 10)
Highlighter: Make Up Store Wonder Powder Sahara (NY)
Shading: Make up Store Blush Power (NY)
Bronzer: Benefit One Hot Minute (NY)

Ögon:
Vilken spännande kategori, många produkter hänger kvar i toppen, men på den enligt mig "tyngsta" posten, Mascara finns det inte ens en favorit för närvarande. 
Mascara: Ingen favorit
Ögonbrynsprodukt: Make Up Store Tri Brow Color (Samma 09, 10)
Ögonskugga: Det är fruktansvärt svårt att endast välja en skugga, men det blir ELF Mineral Eyeshadow Confident. (Samma 10)
Ögonskugga svart: MAC Carbon (Samma 10)
Ögonskugga Grön: MAC Dark Indulgence (Ny)
Ögonskugga Brun: ELF MIneral Eyeshadow Confident (Samma 10)
Ögonskugga lila: Sleek Original palette (Ny)
Ögonskugga Blå: Make Up Store Microshadow Tuch (NY)
Ögonskugga rosa: Make Up Store Microshadow Nox (Samma 09,10)
Ögonskugga vit/beige: Make up Store Sibiria (NY)
Eyeliner: Oriflame Eyeliner Stylo (Samma 09,10)
Primer: UDPP ligger mig varmt om hjärtat men Make up Store High Tech Lighter vinner med en hårsmån (NY)

Läppar:
En rikitgt svår kategori. Jag älskar mina läppstift och den biten av min samling har börjat växa mer och mer. När det gäller läppglans så börjar jag tröttna lite. Stiften är så mycket mer lockande nu för tiden.
Läppenna: Make Up Store The Perfect Pink (NY)
Läppstift: MAC Sheen Supreme Ultra Darling (NY)
Läppglans: Potgloss Best (NY)
Läppbalsam: Carmex (NY)

Oj, ja så får nog listan bli. Jag har lämnat massor med underbara produkter utanför, men som sagt så kommer lite fler smålistor upp, för att göra det lite mer rättvist.
Jag ser fram emot ett härligt 2012 och hoppas att det blir ett riktigt bra sminkår :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0